ترجمه تخصصی آنلاین

ترجمه تخصصی آنلاین چیست؟ اگر به دنبال انجام پروژه‌های تخصصی خود به صورت آنلاین هستید، به خواندن این مطلب ادامه دهید؛ زیرا در این مقاله در مورد ترجمه آنلاین تخصصی و نکاتی پیرامون همین موضوع صحبت خواهیم کرد.

 

مطالب مرتبط :

خدمات ترجمه تخصصی انگلیسی به فارسی در مهرنو

ترجمه تخصصی فارسی به انگلیسی در مهرنو

 

 

ترجمه تخصصی

ترجمه تخصصی در واقع یکی از دشوارترین‌ها در زمینه ترجمه است. ترجمه متون تخصصی نیاز به تجربه خاصی دارد. این نوع ترجمه به طور ویژه به یک موضوع یا رشته خاص می‌پردازد. این متون ممکن بسیار سخت و پیشرفته باشند و با اصطلاحات و لغات تخصصی مربوطه اشباع شده باشند. برای ترجمه چنین متونی سابقه و مهارت بالا مورد نیاز است.

ترجمه تخصصی آنلاین

مترجمانی که ماهر هستند و سال‌ها سابقه تجربه ترجمه متون تخصصی را دارند به شایستگی می‌توانند از عهده ترجمه متون تخصصی بربیایند. این متون ممکن است مسیر ناهموار و پرچالشی را برای ترجمه طی کنند؛ اما در نهایت مترجم با تبحر خود می‌تواند کاری رضایت بخش تحویل دهد.

در مسیر ترجمه تخصصی علاوه بر دانش، مهارت و تجربه ابزارهای زیادی هستند که به مترجم کمک می‌کنند نتیجه خوشایندی بگیرد. برخی از این ابزارها سایت‌ها و ربات‌های ترجمه هستند. استفاده از این پلتفرم‌ها بسیار آسان است.

کافی است شما متن خود را در سایت مورد نظر کپی کنید و سپس گزینه ترجمه را بزنید تا به هر زبانی که مایل هستید ترجمه شود؛ اما آیا خروجی کار متنی بدون مشکل و واضح است؟ قطعاً این طور نیست. هرچند که امروزه ابزارها بسیار پیشرفته هستند؛ اما باز هم نمی‌توانند به شایستگی مترجم‌های ماهر متنی را به زبان دیگر برگردانند. به همین دلیل است که استفاده از ترجمه تخصصی آنلاین یا ابزارهای ماشینی همواره مورد نکوهش مترجمان بوده است.

انواع ترجمه آنلاین

ابزارهای ترجمه آنلاین تخصصی در دهه اخیر پیشرفت زیادی داشته‌اند و قابلیت‌های متعددی به آن اضافه شده است. شما می‌توانید انواع متون تخصصی شامل متون پزشکی، حقوقی، روان‌شناسی، ریاضی، مهندسی، فلسفه و… را با آن‌ها ترجمه کنید. همچنین آن‌ها از بیش از 100 نوع زبان پشتیانی می‌کنند؛ بنابراین کاربر واقعاً محدودیتی در ترجمه ندارد. یکی دیگر از قابلیت‌های آن‌ها تلفظ کلمات است. این یعنی می‌توانید با کلیک بر روی بلندگو متن را به زبان اصلی گوش دهید.

کاربردهای ترجمه تخصصی آنلاین

درست است که ترجمه آنلاین تخصصی مورد پسند مترجمان حرفه‌ای نیست و خروجی کار نیز چندان چنگی به دل نمی‌زند؛ اما در بسیاری موارد می‌توانند کمک کننده باشند. برای ترجمه موارد زیر استفاده از ترجمه تخصصی آنلاین می‌تواند راهگشا باشد.

ترجمه کتاب و مقاله

ممکن است در بعضی مواقع به مترجم دسترسی نداشته باشید و لازم باشد بخشی از یک کتاب یا مقاله را ترجمه کنید یا ایده کلی آن را به دست بیاورید. در چنین شرایطی می‌توانید برای ترجمه بخشی از کتاب یا مقاله‌ای که متوجه نمی‌شوید از ابزارهای ترجمه تخصصی آنلاین استفاده کنید.

ترجمه بروشورهای مختلف

از بروشورهای مختلفی که دریافت می‌کنید عکس بگیرید و سپس آن را در سایت‌های ترجمه تخصصی آنلاین وارد کنید تا ترجمه آن در عرض چند ثانیه در اختیارتان قرار بگیرد. ترجمه چنین متون کوتاهی به وسیله این ابزارها بهترین کار است.

ترجمه پروژه‌های دانشگاهی

پروژه‌های دانشگاهی خود را با ترجمه تخصصی آنلاین انجام دهید. می‌توانید متن را خوانده و سپس دریافت خود را به زبان واضح و صحیح بنویسید یا متنی که سایت‌های ترجمه به شما تحویل می‌دهند را ویرایش کنید. کیفیت این ترجمه‌ها از آنچه که در مؤسسات ترجمه انجام می‌شود پایین‌تر است.

ترجمه بخش کوتاهی از یک مطلب یا سایت

اگر در سایت‌های خارجی جستجو کنید، نیاز به ترجمه متون دارید. در این مواقع به سادگی متن را در سایت ترجمه تخصصی کپی کنید تا ترجمه شود. با این روش می‌توانید مطالب جدید روز دنیا را از سایت‌های مختلف خارجی دریافت کنید.

ترجمه راهنمای داروها

این مورد نیز کاری است که ترجمه آنلاین به سادگی برای شما انجام می‌دهد تا از مواد سازنده داروها، عوارض و موارد مصرف آن‌ها اطلاع پیدا کنید.

ترجمه دفترچه راهنما وسایل مختلف

دفترچه راهنمای وسایل مختلف منزل شما به زبان انگلیسی، فرانسه یا آلمانی است؟ از آن عکس بگیرید و ترجمه آن را دریافت کنید. به این ترتیب از نحوه کار آن به سادگی سر دربیاورید.

ترجمه تخصصی آنلاین

سخن پایانی

ترجمه تخصصی آنلاین مورد انتقاد بسیاری از مترجمان است؛ زیرا آن‌ها خروجی کار این نوع ترجمه را استاندارد و باکیفیت نمی‌دانند. در این مطلب ما به موارد جزئی که ترجمه تخصصی آنلاین می‌تواند به شما کمک کند اشاره کرده‌ایم. بهتر است برای سفارش‌های مهم خود مانند پروژه‌ها یا مقالات بین‌المللی به این نوع ترجمه اعتماد نکنید و کار خود را به تیم مترجمین فعال در انتشارات مهر نو بسپارید.

جهت درخواست ترجمه می توانید از طرف فرم زیر اقدام نمایید

"(الزامی)" indicates required fields

Max. file size: 256 MB.